16.5. Den boje proti rakovině

Zázračná pilulka? Možná, ale ještě není hotová.

Snaha upevnit zdraví je stará jako lidstvo samo. Doba se ale mění prodlužuje se věk a s ním rostou i nároky na náš imunitní systém. Vědci i lékaři logicky zaměňují svoje úsilí na to, aby vyvinuli ideální „pilulku“ pro lepší obranyschopnost. Na stopě takové nadějné látky je i imunolog prof. RNDr. Václav Větvička Ph.D., z americké univerzity v Louisville v Kentucky. Světový odborník českého původu se už více jak dvacet let zabývá významem beta glukanů. Látka obsažená v houbách, kvasinkách či v obilí pomáhá organismu lépe vzdorovat infekčním chorobám, čelit vysokému cholesterolu, onkologickým onemocněním, ale třeba i následkům ozáření či chemoterapie. Betaglukany umí chránit kostní dřeň, kterou právě léčba rakoviny poškozuje. Dnes již vědci vědí, že betaglukan také snižuje stres, pomáhá regulovat hladinu cukru v krvi a umí podpořit a stimulovat obranný systém k mnohem razantnějšímu zabíjení bakterií, které mnohdy přežijí i přes léčbu antibiotiky a stávají se rezistentní. To znamená, že glukan zvyšuje účinek antibiotik. Jednak stimuluje buňky schopné bakterie likvidovat přímo a rovněž stimuluje buňky produkující protilátky.

Betaglukan je řetízek vzájemně spojených molekul glukózy, tedy hroznového cukru. Ten je po navázání na určité receptory schopný zvýšit biologickou aktivitu buněk. Takže možná tudy vede cesta.

Piluka možná bude, ale i tak bude vždy potřeba vlastní vůle a rozhodnutí, aby nemoc nepatřila do Vašeho života.

Nabízí se, ale také jiný pohled na to, jak bojovat s jakoukoliv nemocí, a to včetně těch závažných, mezi které patří onkologické, či chronické nemoci. Každá nemoc těla a psychiky, je přesně to, co slovo nemoc znamená: ne-moc. Tedy naše neschopnost být vládcem nad svým tělem a myslí.
Neposloucháme, odkládáme potřeby svého těla, žijeme v prostředí, které tělo zatěžuje nejen fyzicky, ale i stresem a pak mu nedáme možnost regenerovat, anebo jen tak málo, že v krátkém čase, kdy má možnost s nemocí bojovat to nestihne

Nemoc je signál, že něco neděláme tak, aby tělo a mysl byli v rovnováze. Ona je nemoc vždy na naší straně, snaží se nám sdělit, abychom něco ve svém životě změnili. Pak přijde na řadu zásadní otázka, proč jsme si sobě, když celou dobu žijeme se svým tělem, dovolili, aby takový patologický stav nastal.
Poznat důvody, najít cestu a hlavně vůli postavit své zdraví zpět na nohy, vyžaduje celostní přístup a pochopení psychosomatického původu konkrétní diagnózy u konkrétního klienta.

Ano, lze říci třeba: „To měla babička taky, tohle se stane každému, a to je přece vir nebo bakterie, ta to celé dělá“. Ale důvod, proč zrovna tu nemoc mám já, je jedinečný jako jsme jedineční každý z nás. Váš životní příběh a současné dispozice a Vaše okolí definují, zda a jak bude nemoc u Vás probíhat a také kdy a zda odejde.

Nevzdávejte se, nenechte druhé rozhodovat za Vás a pokud se Vám naše služby hodí pro Váš lepší životní příběh, přijďte.
Je mnoho věcí, které lze vyřešit, pokud pochopíme důvod proč jsou a najdeme sílu a důvod je změnit.

Pomůžeme Vám na Vaší cestě ke zdraví.