Hirudoterapie

terapie pijavicí lékařskou

Hirudoterapie - léčba pijavicí lékařskou

Používání Pijavic lékařských v léčebném procesu zažívá dnes znovuzrození. Podstatnou otázkou je zvolení správných zón a bodů na jejich přiložení. Věda východní medicíny velmi přesně a propracovaně vyjadřuje souvislost jednotlivých bodů v závislosti na vnitřní orgány.

Hirudologie

Účinky

ředí krev, brání tvorbě sraženin, zpevňují cévní stěnu, regulují krevní tlak a hladinu cukru v krvi, pomáhají léčit záněty
anti sklerotické účinky (látky na zpevnění a úpravu elasticity stěny cévy)
přírodní antibiotika = bioaktivní látky ze slin pijavice
hirudin (sloučenina proteinové povahy zabraňující srážení krve, brání tvorbě krevních sraženin a rozkládá je, roztahuje vlásečnice a vyvolává místní znecitlivění)
destabiláza (enzym proti srážení krve, působí na rozložení sražené krve)
prostaglandin (regenerace cév a regulace hladiny cukru v krvi a krevního tlaku)
histamin (tlumí alergické reakce a ovlivňuje žaludeční sekreci, pomáhá léčit záněty)
bdelin (protizánětlivé účinky)
gilantin (ředí krev a má účinky proti metastázám)
Kde se vůbec vzaly bioaktivní látky?

Během milionů let se pijavice vyvíjela a přizpůsobovala se prostředí a podmínkám pro přežití. Musela se vyrovnat s hustou krví zvířat, na kterých se přiživovala. Musela však v sobě krev i udržet čerstvou, aby se na ní mohla přiživovat i několik měsíců. Hlavní úlohou látek z pijavice je sterilizování a zušlechťování krve. Tak se stala živou továrnou na výrobu bioaktivních látek. Jde téměř o 150 aktivních látek.
Hirudin
Sloučenina bílkovin a proteinů, která zabraňuje srážení krve, brání tvorbě trombózy a rozkládá ji, kromě toho roztahuje vlásečnice a vyvolává místní znecitlivění. Jeho silné působení je dosáhnuté díky souhře více látek ve slinách pijavice. Hirudin se v krvi poměrně rychle rozkládá, během první hodiny po odsátí je to až 70-80%. U osob s některými chorobami krve je hirudin nejlepším silným antikoagulantem. Proto pomáhá při cévních chorobách a odstraňuje neléčitelné vředy.

Destabiláza

Je to enzym charakteristický silným účinkem na srážení krve, působí na rozkládání sražené krve. Destabiláza obsahuje též unikátní sloučeninu Prostaglandin. Výrazně regeneruje krevní cévy, zažívací trakt a též reguluje hladinu cukru v krvi. Největší záhadnou vlastností je "samoregulace" tlaku krve. Vysoký tlak snižuje a nízký tlak zvyšuje. Tento efekt je předmětem vědeckého zkoumání.
Je nenahraditelným lékem klasické medicíny, nezanechává vedlejší účinky a cévy zůstávají chráněné. Často se používá při léčbě šedého zákalu.

Histamin

Histamin vzniká bakteriálním odbouráním aminokyseliny - histidinu. Přirozeně se vyskytuje i v lidském organismu a jeho účinky se projevují při alergické reakci, kdy se uvolňuje ve velkém množství. Úloha histaminu v průběhu fyziologických dějů zatím není známa, jeho hlavní funkcí je ale regulace mikrocirkulace v tkáních působením na H receptorech stěn cév.

Gilantin

Jedná se o bílkovinu kontrolující množství síry. Působí jako antikoagulant i silný lék proti metastázám.

Apyráza

Je silný enzym upravující lepkavost krve.
…a mnohé další aktivní látky.Psychoterapie neboli léčba duše je prostředkem k léčbě psychických potíží či zvládnutí krizových situací, kdy klientem této služby je většinou člověk, který netrpí vážnou psychickou poruchou ve smyslu psychiatrie.

Tabulka vhodného využití terapie pijavicí lékařskou

Vstupní vyšetření
Odborná konzultace ohledně zdravotního stavu a možnosti aplikace + přiložení 2 pijaviček
1 000 Kč / 90 min
Další návštěva
Terapie včetně aplikace 2 pijaviček
700 Kč/ 60 min
Detoxikační kůra
Přikládá se 1 x za 5 - 7 dní na přesná místa na těle. V ceně přiložení je vždy konzultace, čas terapeuta, materiál použitý při přiložení a obvazový balíček, který si odnášíte s sebou domů. Počet pijaviček na jedno přiložení se pohybuje průměrně od 4 do 10 ks.
7 700 Kč / 7 návštěv á 60 min
Detox terapie
zvyšuje imunitu, podporuje tvorbu nových červených krvinek, obnovuje pevnost a pružnost stěn cév, ředí krev tím, že zlepší přenos kyslíku a minerálů pomocí krevních elementů, upravuje krevní oběh a tok lymfy, stimuluje játra, slezinu, slinivku, štítnou žlázu a podporuje činnost i ostatních orgánů, potlačuje zánětlivé procesy, vyplavuje do těla hormony štěstí (Endorfin a Serotonin) Aplikovaný počet pijavic je od 2 do 8 během jedné terapie Period a opakování návštěv je individuální, nejčastěji však jednou za 3 až 7 dní minimálně třikrát.
Dle kalkulace

Antonina Hetsko
Certifikovaný terpauet a výživový poradce